Газета «Вісті Рівненщини» +380678370541 +380675894919 +380362695137

Рівненські 3D-графісти створюють нову реальність

Всі предмети, які ви побачите на фото, насправді не існують в природі. Вони живуть лише на фото й в уяві того, хто їх зобразив. А перетворити їх у щось реальне можна завдяки комп’ютерній графіці, 3D-принтеру або ж іншій потрібній техніці.

XXI століття – час нових винаходів та відкриттів. Час, коли люди можуть створити навколо себе нову реальність чи навіть зазирнути в майбутнє. Вже нікого не здивує «щойно спечений» маленький виріб із 3D-принтера, адже у світі набувають популярності будинки, сконструйовані за допомогою 3D-друку, у яких можуть жити люди та синтезувати м’ясо,  придатне для споживання.


Реклама, предмети архітектури, меблі, продукти харчування, спец­ефекти для фільмів та мультфільмів, деталі для космічної галузі, медичні протези чи навіть продукти харчування – все це реально створити завдяки комп’ютерній 3D графіці не тільки за кордоном, а й у межах нашої Рівненської області. Тож, можливо, саме комп’ютерна графіка у недалекому майбутньому зможе витіснити нині популярні професії...


Третього грудня відзначають Всесвітній день комп’ютерної графіки (Міжнародний день дизайнерів та аніматорів). Іноді нам може здатися, що людина, яка вправно працює на комп’ютері, має цей так званий «дар» від Бога. Однак оволодіти навиками комп’ютерної графіки можна за три місяці навчання. 3D-графістами можуть стати люди будь-якого віку чи статі. У цьому переконують викладачі інформаційних технологій із Рівного Ігор Миколайович Яроцький, Василь Анатолійович Зданевич та викладач, старший майстер Віктор Ростиславович Красовський. Адже головне їхнє завдання – навчити людей 3D-графіці «з нуля».


«Я спеціалізуюся саме на веб-дизайні, – розповідає Ігор Яроцький. – Це, зокрема, розробка сайтів й того, що стосується графічного дизайну. На парах із початківцями ми вивчаємо, як малювати ті чи інші кнопочки, різні «меню» і взагалі – як створювати дизайн сайту, як його розробити та запустити. Щодо графічного дизайну – то тут два напрями. Перший – поліграфія. Це реклама, робота в друкарнях, створення макетів газет, різноманітних вивісок, рекламних банерів. Другий – електронна продукція: робота виключно у мережі Інтернет для мобільних пристроїв, створення веб-додатків, сайтів тощо.

В Україні, зокрема в Рівному, ми працюємо із найпоширенішими програмами, серед яких – обробка фотографій у програмі «Фотошоп» і створення додатково векторної графіки, а за кордоном популярною є  програма «CorelDRAW». Ще однією із найрозповсюдженіших програм є «Figma», вона вийшла на ринок недавно і добре себе зарекомендувала саме у створенні графічного дизайну. Взагалі, за три місяці реально можна опанувати графічні навички на комп’ютері. Однак, як і в інших сферах, вдосконалювати себе потрібно постійно, адже відчуття відтінків, розміщення кольорів та елементів приходять із досвідом. До речі, зараз багато  рівненських компаній хочуть, щоб їхній працівник – графічний дизайнер –  працював із графічними планшетами – вмів малювати ігри «від руки».

На курсі «Веб-дизайн» я можу простежити, хто так званий «технік», а хто – «гуманітарій». Людина із математичним складом мислення краще засвоює   правила програмування, однак вона може не орієнтуватися в самому дизайні і не розуміти, яким буде той квадратик: чи він буде із тінню, чи він буде заокруглений та які відтінки у ньому краще поєднаються. А людина із більш творчим складом мислення може довше розбиратися в теорії, однак на практиці в зображення додасть щось своє, і воно буде по-іншому й цікавіше виглядати, ніж звичайний квадрат. Тому досить часто створення предметів комп’ютерної графіки – це командна робота.  До речі, у цьому році в 3D- графіці були посилання до 80-90-х років, так званий «ретро» стиль. Тобто, яскраві, не дуже поєднувані кольори, великі шрифти та цифри».


Процес виробництва 3D-графічних моделей активно розвивався, і нині  багато в чому нагадує роботу звичайнісінького домашнього принтера. Тож роздрукувати можна практично будь-що.
«Ще один напрям, який у Рівному активно розвивається впродовж десяти років, – це 3D-моделювання, – ділиться Василь Зданевич. – Й послухати цей курс приходять мешканці не тільки з Рівного та області, а й із сусідніх – зокрема, із Тернопільщини, Волині, Житомирщини, а також зі східних областей України. Найбільше його використовують у  меблевому чи інтер’єрному виробництві. Ви хочете побачити, як виглядатиме ваша кімната? Її можна зобразити у тривимірній графіці. До прикладу, один із найпопулярніших мультфільмів «Шрек» був частково створений саме у програмі «Зds Max». Більшість людей, які приходять на таке навчання, ніколи раніше не займалися подібними програмами. Тобто вони вже працювали за комп’ютером, але не в 3D-графіці. Проте за лічені тижні вони опановують важливі професійні навички. Звичайно, я погоджуюся зі своїм колегою, що далі потрібно їх удосконалювати, але за короткий час можна стати майстром цієї справи. За допомогою 3D-графіки ми можемо створити все, що оточує нас: від дизайну інтер’єру і завершуючи ігровою індустрією, а також спецефектами у кінофільми тощо. До прикладу, якщо раніше різноманітні трюки у фільмах виконували каскадери і спецефекти створювалися вручну, то нині ж це все можна зробити на комп’ютері із відповідними програмами. Візуалізацію екстер’єрів – будинку і всієї прилеглої до нього території, ландшафтний дизайн, створення анімації в мультфільми, створення окремих спецефектів для кіноіндустрії – все це можливо завдяки тривимірній графіці. Хоча чи  дійсно комп’ютерна графіка у недалекому майбутньому зможе витіснити нині популярні професії – сумніваюся. Думаю, це буде лише вдале доповнення нею інших сфер діяльності».
Одним із найприбутковіших напрямів тривимірної графіки пан Василь називає ігрову індустрію. Адже багато людей навчаються 3D-графіці саме для того, щоб в подальшому вміти створювати об’єкти для комп’ютерних ігор.


«Друк людських органів – нині теж перспективний напрям, який розвивається, – додає Василь Зданевич. – Розробка протезів під конкретну ситуацію та їхній друк на 3D-принтері... Тобто, ви не тільки зможете зобразити щось потрібне для забезпечення нормального життя тієї чи іншої людини на папері, а й виготовити це за короткий термін. Можна впевнено говорити що нині 3D-графіка переплітається із будь-якою іншою сферою життя. Наприклад, потрібно якусь пластмасову деталь до автомобіля чи літака – навіщо її купувати, якщо можна самому виготовити на принтері?»
Дійсно, тривимірна графіка продовжує активно вливатися у наше життя. І якщо на Землі комп’ютерна графіка із кожним днем набуває все більшої популярності, чи може вона вийти за межі планети?


«3D-принтери можуть друкувати будь-що, – зазначає Віктор Красовський. – Без жартів, але китайці друкують житлові будинки, просто використовуючи підходящий матеріал! Також у світі нині активно розвивається космічна галузь. Мине кілька років, і ми будемо говорити про поселення на Місяці чи на Марсі. Тож уявіть собі доставку якихось 3D-частин чи цілого виробу із Землі на Місяць чи, наприклад, на Марс. Більше того – в Ізраїлі за допомогою 3D-принтерів науковці почали синтезувати м’ясо. За смаком воно таке ж, як і звичайне, але має інші енергетичні властивості. Все довкола нас поступово оцифровується. Якщо заправляти принтер не пластмасовим матеріалом, а певними інгредієнтами, то можемо отримати малюнок на торт чи щось інше, або ж цілком можливо роздрукувати на ньому їстівне тістечко. Із розвитком 3D-графіки все нереальне стає реальним».
• Олександра Нагорна

Читайте також

К сожалению, браузер, которым вы пользуетесь, морально устарел,
и не может нормально отображать сайт.

Пожалуйста, скачайте любой из следующих браузеров: