Під дахом НУБіПу в аграрного коледжу з’явилися нові перспективи

11 січня 2019 року у відокремленому структурному підрозділі «Рівненський коледж НУБіП України» із робочим візитом побували ректор НУБіП України Станіслав Ніколаєнко, якого чотири рази обирали народним депутатом України та котрий працював міністром освіти в трьох урядах,  і начальник Відділу регіонального розвитку, дистанційної освіти та заочного навчання Олег Єресько. Як відомо, коледж уже два роки входить до складу цього престижного столичного вишу, річний бюджет якого складає 1 мільярд 150 мільйонів гривень, при тому, що бюджет всіх українських університетів становить 20 мільярдів гривень. Фактично, саме надійний, сильний партнер допоміг аграрному коледжу  успішно подолати усі виклики часу, коли технікуми і коледжі фактично опинилися поза «Законом про освіту», тобто в Законі забули записати, що є такі заклади,  і тому  вони  були позбавлені бюджетного фінансування. Уряд згодом спохопився і став вирішувати цю проблему, так би мовити, в ручному режимі, але в колективах на місцях залишився неприємний осад. На жаль, такими дивними і незрозумілими є реалії нашого часу. Проте під спільним дахом з НУБіП Рівненський коледж почуває себе захищеним і впевнено дивиться в майбутнє.

Директор коледжу  Ярослав Корсун представив Станіславу Ніколаєнку керівників структурних підрозділів освітнього закладу: заступників директора, завідувачів відділень, завідувачів бібліотечно-інформаційного центру, комп’ютерно-інформаційного центру, міжкафедральної навчальної лабораторії НУБіП, голів студентської ради та студентського профспілкового комітету. У ході представлення Ярослав Корсун охарактеризував роботу усіх ланок, які сприяють успішному освітньому процесу ВСП «Рівненський коледж НУБіП України».
Після цього ректор оглянув базу навчального закладу – методичний кабінет, де методист коледжу Людмила Балдич розповіла про здобутки коледжу у методичній і науковій діяльності, використання викладачами навчального закладу інновацій у навчальному процесі, створені ними навчальні посібники.
 Бібліотечно-інформаційний центр (БІЦ) коледжу є обов’язковим навчальним, культурно-просвітницьким структурним підрозділом, який здійснює інформаційну підтримку науково-освітньої діяльності та виховної роботи за профілем закладу. Завідувач БІЦ Людмила Бурячинська представила найцінніші книги БІЦ та  продемонструвала власні електронні ресурси – електронний каталог книг та періодичних видань, електронні навчальні посібники викладачів коледжу, повні версії фахових електронних журналів, до яких забезпечено доступ викладачів та здобувачів освіти коледжу. У читальному залі встановлена зона вільного Wi-Fi, що надає користувачам доступ до світових інформаційних навчальних ресурсів.
Одним із досягнень Рівненського коледжу є створений у 2002 році Навчально-практичний центр із землевпорядкування. За словами заступника директора з виробничої роботи Олега Качановського, у період роботи центру навчальну практику пройшли 4351 слухач, із них 4042 студенти та 309 викладачів  – із 14 ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації України.
Коледж має намір, як зазначив Олег Качановський, придбати безпілотний літальний апарат (дрон), що дозволить на практиці виконувати фото та відеозйомку в камеральних умовах із допомогою програми Agisoft PhotoScan, отримувати ортофотоплан та цифрову модель рельєфу відзнятої території, метадані з різних точок місцевості тощо.
Головною подією стало офіційне відкриття на базі відділення програмування комп’ютерної аудиторії № 16 «Комп’ютерних мереж та веб-застосувань» навчальної лабораторії «Комп’ютерно-інформаційний центр». Червону стрічку, як і годиться, перерізав ректор НУБіП України Станіслав Ніколаєнко та завідувач відділення програмування ВСП «Рівненський коледж НУБіП України» Ірина Якимчук.
За програмою «Рівненська ініціатива-2020» вирішено щорічно оновлювати комп’ютерну техніку у навчальному закладі ВСП «РК НУБіП України». Тому було ухвалене рішення оновити техніку в аудиторії № 16 «Комп’ютерних мереж та веб-застосувань» у кількості 25 робочих місць.
Аудиторія відповідає усім вимогам, стандартам і сертифікації, забезпечена необхідним обладнанням. Крім 25 робочих місць там є мультимедійний проектор, інтерактивна дошка. Тепер її використовують у коледжі для підготовки фахівців за спеціальністю 121 «Інженерія програмного забезпечення». Студенти 2-го та 3-го курсів ОКР «Молодший спеціаліст» тут опановують дисципліни «Організація комп’ютерних мереж», «Технології веб-програмування» та «Розробка веб-застосувань». А здобувачі освіти ОС бакалавра – «Технологія та методи веб-програмування» та інші спецдисципліни. При цій аудиторії працює гурток «Програміст». Його члени постійно розробляють програмні продукти, які у подальшому використовуються у коледжі та на інших підприємствах.
Після огляду відбулася зустріч ректора з педагогічним колективом коледжу.
– Нині ми входимо до десятка кращих агробіологічних університетів Східної Європи та Азії. Серед ТОП-200 університетів України займаємо 5-6 місця. У Києві серед 60-ти університетів ми є третіми. Одним із головних наших завдань є підвищення рівня якості освітнього і наукового процесів і налагодження взаємодії зі структурними підрозділами. А ще одним із важливих аспектів у НУБіП є міжнародна діяльність, яка дає можливість навчання за магістерськими програмами з можливістю отримання подвійного диплома. Ми маємо спільні плани підготовки, вони адаптовані для навчання в університеті, і це дає нам можливість на рік-два скорочувати підготовку в нашому національному університеті випускників Рівненського коледжу.  Це їм вигідно, адже, перебуваючи в стінах технікуму, адаптуються до навчальних планів і програм університету НУБІП. Наші навчальні плани і програми, у свою чергу, адаптовані до європейських вимог. Із сімома кращими університетами Європи ми видаємо подвійні дипломи. Приблизно 1000 студентів НУБіПУ щороку перебувають на стажуванні за кордоном, – наголосив, зокрема, Станіслав Ніколаєнко під час зустрічі з викладацьким складом коледжу.
  Під час щирої і цікавої розмови викладачі мали  можливість поставити ректору запитання й отримати на них відповідь. Цікавили присутніх хід земельної реформи, місця коледжів і технікумів у системі освіти України, доцільності державної підсумкової атестації у форматі ЗНО для здобувачів освіти коледжів і технікумів та багато іншого.   
На завершення Станіслав Ніколаєнко окреслив сім пріоритетних завдань щодо модернізації НУБіП України, а саме: ріст авторитетності університету, його випускників, підготовка кваліфікованих кадрів; взаємодія з бізнесом, організація сучасної бізнес-практики, створення навчально-наукових центрів, підвищення ефективності навчально-дослідних господарств; розвиток НДР, вплив теоретичних досліджень на розвиток академічної науки як в університеті, так і в Україні, за її межами; підвищення якості освітнього процесу, запровадження «перевернутого» навчання; автономія структурних підрозділів; формування у студентства здатності до постійного оновлення знань, пошук талановитих студентів; широке запровадження онлайн-освіти, збільшення різноманітних курсів навчання, активізації міжнародної діяльності.
Роман Вістенко