Із добросовісним споживачем – «на Ви»

Всесвітній день прав споживача  для директора державного підприємства «Смигаторф», що в Дубенському районі, Василя Пахалюка видався двічі урочистим. Адже це було не лише професійне свято для очолюваного ним колективу із 180 працівників, що видобуває торф і переробляє його в брикетне  паливо, яке реалізується не лише в сусідні області України, а й, скажімо, в Львівську, Чернівецьку та інші, більш віддалені.  У цей день на підприємстві ще й приймали делегацію публічного акціонерного товариства «АЕС Рівнеобленерго» на чолі із заступником директора з комерційних питань Оксаною Грищук, яка у супроводі журналістів завітала на ДП «Смигаторф» із досить приємною місією – вручити  трудовому колективу сертифікат-подяку як одному з кращих в області платників за спожиту електроенергію.  На журналістське запитання «Як підприємству вдається у цей непростий для країни фінансовий час перебувати в розрахунковому плані на плаву?» Василь Сергійович відповів лаконічно: «Ми викинули з правил будь-які винятки».  
Власне, сьогодні в області, крім населення,  юридичними споживачами ПАТ «АЕС Рівнеобленерго» є 12 тисяч  підприємств і фірм. І цьогоріч серед кращих, тобто таких, які вчасно та  повною мірою розраховуються за надані електропостачальниками послуги,  – майже 600. Тож  у нинішній Всесвітній день прав споживача  за традицією попередніх років було вирішено їм подякувати і нагадати усім іншим, хто є прикладом для наслідування в кожному районі.  Разом із ДП «Смигаторф» у Дубенському районі, наприклад,  з-поміж  1100 споживачів такого визнання заслужили 39 підприємств і фірм. Можливо, ця цифра і не показова, але вона свідчить про те, що дисципліновані партнери в публічного акціонерного товариства «АЕС Рівнеобленерго» не перевелися.  На те, щоб їх більшало, і спрямовані такі  урочисті акції. У цьому переконалися журналісти і під час відвідин Дубенської дільниці ПАТ «АЕС Рівнеобл-енерго». Спілкуючись із заступником директора дільниці з комерційних питань Олегом Костіним, індивідуальними платниками за спожиту електроенергію (в області таких майже 400 тисяч), розуміли, що у «чорні» списки  ніхто з громадян добровільно «записуватися» не бажає. Проблеми виникають в окремих платників, як правило, через фінансову неспроможність. А  золотим фондом у цій справі, як  зізнався  журналістам Олег Костін, є в Дубенському районі, як, зрештою, і в усій області, пенсіонери. Їх - чи не найбільше цьогоріч серед  однієї тисячі кращих абонентів енергорозподільчої компанії. Відтак вони отримають листи-подяки. Всього ж у нинішньому році в області відзначено 6 тисяч платників серед населення.
- Найкраща платіжна дисципліна у жителів Кузнецовська, Радивилівського, Острозького районів та міста Рівне, - каже голова правління ПАТ «АЕС Рівнеобленерго» Вадим Кухтій. - На жаль, ця дисципліна, у порівнянні з попередніми роками, в 2011-му  значно впала. І це пов’язано як із суб’єктивними причинами, так і об’єктивними, до яких належить тарифне підвищення.
- А що потрібно тому чи іншому платникові, аби потрапити у список кращих? – запитую у Вадима Юрійовича.
- Аби стати кращим нашим платником, - відповідає голова правління ПАТ «АЕС Рівнеобленерго», - необхідно впродовж року вчасно сплачувати за електроенергію – щомісяця до десятого числа, а також жодного разу не фігурувати як порушник Правил користування електроенергією. До того ж, проводячи у Всесвітній день прав споживача подібні акції з відзначення, компанія ПАТ «АЕС Рівнеобленерго», отримавши торік міжнародний сертифікат якості відразу за трьома напрямами своєї роботи, доводить, що головною метою підприємства залишається безпечне та якісне надання як юридичним споживачам електроенергії, так і населенню якісних послуг.
• Юрій Береза